Logo en Huisstijl, uw visuele identiteit

Uw logo en huisstijl is vaak het eerste dat mensen van u zien. We weten allemaal dat een positieve eerste indruk belangrijk is. Wat doet u, wie bent u, en hoe goed bent u in wat u doet. Allemaal dingen waar meteen een oordeel over valt. Of hun beeld juist is komen ze pas achter wanneer ze u of uw bedrijf leren kennen. Daarom moet uw logo en huisstijl passend, mooi en sterk zijn.

BELANGRIJKE EIGENSCHAPPEN VAN EEN LOGO?

Eenvoud

Eenvoud

EEN GOED LOGO IS EENVOUDIG UNIEK EN ONDERSCHEIDEND

EEN GOED LOGO IS EENVOUDIG UNIEK EN ONDERSCHEIDEND

Een van de belangrijkste kenmerken van een logo is eenvoud. Want een eenvoudig logo is beter te onthouden en makkelijker te herkennen. Naast eenvoudig is het wel de ook bedoeling dat uw logo uniek is en u onderscheidt van uw concurrentie. Wellicht enkele tegenstrijdige kenmerken maar wel hele belangrijke wat betreft uw logo. Daarnaast moet uw logo goed in de smaak vallen bij uw doelgroep, zij moeten zicht tot uw logo aangetrokken voelen.

Herkenbaar

Herkenbaar

EEN GOED LOGO IS MAKKELIJK TE ONTHOUDEN EN HERKENNEN

EEN GOED LOGO IS MAKKELIJK TE ONTHOUDEN EN HERKENNEN

Een goed logo is gemakkelijk te herkennen en goed te onthouden. Je moet het in een flits herkennen. In sommige situaties, zoals wanneer je aan een billboard voorbij rijdt, heb je geen tijd om een logo goed te bestuderen maar moet in een oogwenk duidelijk zijn om welk bedrijf het gaat. Een logo hoeft een bedrijf niet letterlijk uit te beelden of cliché te zijn.

Tijdloos

Tijdloos

EEN GOED LOGO KAN JAREN LANG MEE GAAN

EEN GOED LOGO KAN JAREN LANG MEE GAAN

Het is verstandig om een tijdloos logo te laten ontwikkelen dat lange tijd mee kan gaan. Het is namelijk de identiteit van je bedrijf en als je logo nu trendy is zul je het veel te snel moeten vernieuwen om een ouderwets logo te vermijden. Steeds veranderen van identiteit komt de herkenbaarheid van je bedrijf natuurlijk niet ten goede.

Flexibel

Flexibel

EEN GOED LOGO IS IN ELKE SITUATIE TOEPASBAAR

EEN GOED LOGO IS IN ELKE SITUATIE TOEPASBAAR

Een logo moet goed bruikbaar zijn op verschillende media in verschillende groottes. Om deze reden moet een logo ontworpen worden in vectorformaat, zodat het schaalbaar is zonder kwaliteitsverlies. Daarnaast is het handig tijdens het ontwerp proces al stil te staan bij de volgende dingen.

  • hoe het logo eruit ziet in negatieve kleurstelling
  • hoe het logo er op een heel groot formaat uitziet (bijv. op een groot spandoek)
  • hoe het logo er op een heel klein formaat uitziet (bijv. op een visitekaartje)
  • hoe ziet het logo eruit wanneer in zwart/wit geprint wordt?

Geschikt

Geschikt

EEN GOED LOGO PAST BIJ UW BEDRIJF EN BOODSCHAP

EEN GOED LOGO PAST BIJ UW BEDRIJF EN BOODSCHAP

Een logo moet geschikt zijn, in de eerste plaats bij het bedrijf dat het representeert en de diensten of producten die het bedrijf levert en de boodschap die het bedrijf uitdraagt. Daarnaast moet een logo de doelgroep aanspreken. Aan de andere kant hoeft een logo niet cliché te zijn. Ook moet je niet proberen te veel boodschappen uit te dragen, dan wordt het al snel te veel van het goede.

UW HUISSTIJL, MEER DAN BRIEFPAPIER, ENVELOPPEN EN EEN VISITEKAARTJE?

Huisstijl

Huisstijl

CONSISTENT GEBRUIK VAN KLEUR, TYPOGRAFIE, VORM & TOON

CONSISTENT GEBRUIK VAN KLEUR, TYPOGRAFIE, VORM & TOON

Als bedrijf wil je een bepaalde indruk, een beeld, een gevoel achter laten bij je doelgroep. Dit doe je door de manier waarop je je uitdrukt. De meeste van deze uitdrukkingen zijn visueel, uw briefpapier, een folder of uw website. Door op een consistente manier gebruik te maken van kleuren, typografie, vormen en toon bepaal je niet alleen de indruk die je achterlaat maar vergroot je ook de herkenbaarheid van je bedrijf. Al deze elementen bij elkaar vormen je huisstijl, door deze goed vast te leggen maak je het jezelf makkelijker om deze ook echt consistent te gebruiken.

In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt is je huisstijl dus niet het ontwerp van je briefpapier, visitekaartje en enveloppen maar is je huisstijl eerder een serie richtlijnen die het ontwerp van je drukwerk grotendeels bepalen.

VUL HET FORMULIER IN
EN WIJ BELLEN U BINNEN 24 UUR TERUG!

  • Direct contact opnemen?